top of page

10 Yıldır Şizofreni Tedavisi Gören Hastaya Maladaptive Daydream (Uyumsuz Hayal Kurma) Teşhisi

Şizofreni ciddi bir psikiyatrik hastalık olmasıyla birlikte günümüzde kesin bir tedavisi yoktur. Kişi yaşamı boyunca tıbbı desteğe ihtiyaç duymaktır. Son yıllarda Eli Somer tarafından ortaya atılan Maladaptive Daydream ( Uyumsuz Hayal Kurma ) Bozukluğu Şizofreniye yeni bir bakış açısı sağlamıştır.

2019 yılında yayınlanan bir vaka raporunda şizofreni tanısı alan ve 10 yıldır şizofreni tedavi gören hastaya Uyumsuz Hayal Kurma Bozukluğu teşhisi koyulduğunda hastada iyileşme gözlemlenmiştir.

Hastanın öyküsü şu şekildedir;

Hasta 26 yaşındayken 2007 yılında psikiyatri birimine başvurdu.

Şikayetleri yalnızken, özellikle akşamları yatakta yatarken çok zaman geçirdiğini ve her zaman karmaşık karakterler, ilişkiler, hikayeler, durumlar, yerler, görüntüler dahil olmak üzere filmlerden veya romanlardan bir sahne veya olay örgüsü hayal ettiğini , bazen, hayal kurmaktan dolayı düzenli yemeklerini ve duşunu ihmal ettiğini, sanki bir tür dövüş sanatına sahipmiş gibi ya da şahsen olay yerindeymiş gibi hikayenin doruk noktası düşüncesiyle sessiz heyecanlı hissettiğini ve kendi kendine konuştuğunu bildirdi. Dikkatsizlik ve uykusuzluktan şikayetleri vardı. Bilgisayar oyunları oynamaya konsantre olamıyordu ve karşıdan karşıya geçerken genellikle trafik ışıklarını görmezden geliyordu. Hasta, ağırlıklı olarak negatif semptomları olan ve eş zamanlı başka tanıları olmayan şizofreni tanısı almıştır.

2017 yılında hasta 36 yaşına geldiğinde halen ailesi ile birlikte yaşayan bekar ve işsiz , erkekti. Hasta zamanın çoğunu evde yalnız geçiriyor ve nadiren evden çıkıyordu. Bu zamana kadar alınan medikal ve terapi tedavi sürecinde hayal kurmalarının azaldığı fakat dikkatsizliğinden şikayet ettiğini bildirdi.

Hastalığı yeni bakış açısıyla bakarak medikal planlama yeniden yapılandırıldı ve bununla birlikte haftada 3 kez rTMS tedavisi uygulanmaya başladı.

Hastada bir ay sonunda dikkatini toparlada zorluk çekmediğini ve tedaviye olumlu yanıt verdiği gözlemlenmiştir.

.

3.752 görüntüleme0 yorum